27.2.07

UVIPE - Unió Vinícola del Penedès: el Penedès ha de guanyar imatge com a territori enoturístic

Percepció de l’RSE
- El concepte d’RSE és prou novedós en el nostre entorn i no hi ha un plantejament global, ni com a UVIPE ni en el conjunt de les empreses que integren el sector.
- Fins ara responia més a filantropia que a estratègia.
- Exemple de les millores en l’impacte visual: soterrament de les grans tines metàl·liques. Són inversions que van lligades al benefici del sector, ja que el Penedès ha de guanyar imatge com a territori turístic, enoturístic.
- Es pot produir un efecte d’arrossegament a partir dels que ja fan pràctiques d’RSE. I en un nivell més territorial i sectorial, pot ser interessant aprofundir en la reflexió sobre el desenvolupament de conceptes com els Territoris socialment Responsables.
- Segurament als més petits són als que més els importa la marca del territori, mentre que els grans ja tenen marca pròpia.

Aviat podreu veure la fitxa sencera aquí