23.7.07

Freqüencies: incorporar els valors UNESCO com a filosofia de l'escola de música


Es van plantejar com a repte ser una escola associada de la UNESCO, de cara a tenir un marc des d'on portar a terme l'estil educatiu i de compromís amb la comunitat que els fundadors volien promoure. Són Escola associada a la UNESCO des de l'any 2001.

Com a resultat destaquen que l'impacte més agraït és el clima humà, educatiu i organitzacional que genera. Es palpa en l'ambient un respecte per la diversitat cultural, pels orígens de les persones, per les llengües, per la reflexió, pels valors democràtics, una sensibilitat per allò que afecta la societat... Respecte als alumnes i el conjunt de la comunitat educativa, aconsegueixen treballar pels valors de la UNESCO a partir de la seva activitat musical, posant el seu gra de sorra en la construcció d'un món millor

El programa d'escoles UNESCO els va motivar pels continguts i perquè hi van veure l'oportunitat de treballar pels valors en què creuen, tot col·laborant amb una iniciativa amb altres organitzacions amb inquietuds comunes. Ser-ne els obliga a participar en actes, a establir uns objectius i unes metodologies, a elaborar una memòria anual. En el seu cas s'han associat a la categoria de Patrimoni immaterial, que és el que correspon a la seva activitat musical. A banda, el sentit de la Responsabilitat afecta integralment l'empresa i també pren forma en l'estil de direcció i en els temes laborals.

Veure fitxa Bona Pràctica Escola Freqüencies (Aquesta fitxa ha estat elaborada per Josep Maria Canyelles per al projecte Ressort)